Sätt ihop ord
Sätt ihop ord snabbt och enkelt i vårt gratis onlineverktyg
Behöver du sätta ihop ord till din sökordsanalys, sökordsannosering eller annat behov går det snabbt och smidigt i vårt gratis onlineverktyg. Klistra in dina listor, eller skriv direkt, i fälten nedan och klicka på knappen.
Lista 1
Lista 2
Sammansatt lista
Totalt antal sammansatta sökfraser: 0
Användningsområden för vårt verktyg att sätta ihop ord med
Genom vårt verktyg har du möjligheten att maximera din effektivitet genom att enkelt sätta samman ord från två olika listor. Oavsett om du är en digital marknadsförare, innehållsskapare eller bara letar efter ett sätt att öka mångsidigheten i din text, så är den här funktionen en perfekt resurs för dig!
Två tydliga användningsområden för funktion är arbete med sökmotoroptimering (SEO) och sökordsannonsering genom Google Ads eller Microsoft Ads. Genom att kombinera olika sökord och fraser kan du skapa en rik uppsättning sökfraser som både förbättrar webbplatsens synlighet och ökar chanserna att nå rätt målgrupp. Till exempel kan du mata in två listor med relevanta ord och låta verktyget generera unika kombinationer, vilket ger dig en bredare täckning i sökresultaten.
Givetvis finns det fler användningsområden än så. Inom kreativ skrivning kan du exempelvis använda funktionen för att generera unika namn, titlar eller koncept för ditt nästa projekt. Driver en e-handelsplattform kan du bland annat skapa varierande produktbeskrivningar som lockar olika segment av din målgrupp.
bara din egen fantasi begränsar vad du kan använda verktyget till!
De senaste artiklarna

Skillnaden mellan organiskt och betalt sök
När du skriver in en fråga på Google eller Bing möts du av två huvudtyper av träffar. Det ena är det organiska sökresultatet som baseras på sökmotorns algoritmer och det andra är betalda annonser, vilket kort och gott är köpta placeringar. Båda metoderna kan driva relevant trafik, men de gör det på olika sätt. I…

6 vanliga misstag vid sökordsanalys
Det kan säkert kännas enkelt att veta vilka sökord du ska välja för att optimera ditt innehåll mot. Dock finns det några fällor som du ska försöka undvika för att få så effektiv SEO som möjligt. Nedan går vi igenom sex vanliga misstag vid sökordsanalys som du ska undvika. 1. Enbart fokusera på sökvolym Det…

Sökmotorer som alternativ till Google
Sedan Google lanserades hösten 1998 har sökmotorn vuxit till en gigant inom sökvärlden. Letar du efter andra sökmotorer än Google presenterar vi här olika sökmotorer på internet. Bland dessa alternativ till Google hittar du bland annat sökmotorer utan spårning, AI-drivna ”svarsmotorer” och europeiska alternativ. Varför prova andra sökmotorer än Google? Google som sökmotor kan vara…

Så skriver du säljande och SEO-anpassad brödtext
Brödtexten på en webbsida eller i en artikel är viktig eftersom det är där du verkligen talar med läsaren. Det är den del av texten som förklarar, övertygar och skapar förtroende. Utan en välskriven brödtext får besökaren ingen fördjupning, sökmotorerna får inget egentligt innehåll att tolka och konverteringarna uteblir. I den här artikeln beskriver vi…

Så skriver du en säljande och SEO-vänlig produktbeskrivning
Du som driver e-handel måste arbeta med bra produktpresentationer och produktbeskrivningar för att driva så stor försäljning som möjligt. I den här artikeln tipsar vi om hur du ska tänka för att skriva en säljande produktbeskrivning som dessutom är SEO-vänlig. Vad är en produktbeskrivning? En produktbeskrivning är den text på produktsidan som förklarar vad en…

Paginering eller oändlig scroll på produktkategorisidor?
Driver du e-handel, och har så många produkter i en kategori att alla inte ryms på produktkategorisidan, har du att välja på att dela upp kategorisidan på flera sidor eller använda dig av det som kallas ”oändlig scroll”. Paginering innebär att du under ett valt antal produkter kan klicka dig vidare till nästa sida med…