Välj bäst URL-struktur för flerspråkiga webbplatser

Välj bäst URL-struktur för flerspråkiga webbplatser

Riktar du dig till användare i flera länder, och därmed har en webbplats på flera språk, det viktigt att du väljer en teknisk lösning som är enkel att hantera, optimerar synligheten i sökmotorer och erbjuder en bra användarupplevelse. Här går vi igenom de vanligaste lösningarna när det gäller URL-struktur för flerspråkiga webbplatser, belyser deras för-…

Så hanterar du duplicerat innehåll

Så hanterar du duplicerat innehåll

Duplicerat innehåll uppstår när samma eller liknande innehåll finns på flera sidor. Det kan påverka både användarupplevelsen och webbplatsens sökmotoroptimering negativt. För sökmotorer blir det svårt att avgöra vilken sida som ska rankas högst, vilket kan leda till sämre synlighet och mindre trafik. För besökarna kan det skapa förvirring och även minska trovärdigheten. Det är…

Tips på SEO för småföretag

Tips på SEO för småföretag

För dig som driver småföretag är sökmotoroptimering ett av de mest kostnadseffektiva sätten att få nya kunder online. Att arbeta med SEO för småföretag ökar synligheten i Google för relevanta sökningar och gör det enklare för potentiella kunder att hitta dig när de söker efter det du erbjuder. I denna artikel ger vi konkreta SEO-tips…

Google E-A-T utökas med "expertis" och blir E-E-A-T

Google E-A-T blir E-E-A-T

Ett begrepp som varit flitigt förekommande i SEO-kretsar sedan augusti 2018 är Google E-A-T. Nu har Google utvecklat begreppet och det kallas numera för E-E-A-T. Detta går att läsa om på Google Search Central. Vad står E-A-T för? E-A-T står för Expertis (Expertise), Auktoritet (Authoritativeness) och Trovärdighet (Trustworthiness). Google själva har varit tydliga med att…